Deze Lijstjes Moet je Hebben!


Slechte e-nummers en slechte ingrediënten

Ik ben gek op lijstjes, maakt niet uit waarvoor, en ik betrap mezelf erop dat ik er steeds meer maak. Echt een verslaving! Of heeft het met de leeftijd te maken? Haha...

Ik ben HE-LE-MAAL blij met één van mijn laatst gemaakte lijstjes, deze staat in mn gsm, op een papiertje in m'n portemonnee, op m'n tablet.... Echt overal.


Lijstjes waarover?


Dat ga ik je vertellen....

'Te mijden ingrediënten'. Eigenlijk heb ik er 2 lijstjes gemaakt, ik kon het niet laten...
  • 1 lijstje met te mijden ingrediënten in verzorgingsproducten;
  • en 1 lijstje met slechte ingrediënten in etenswaren.
En deze 2 heb ik altijd bij me, zo handig in de winkels!
Nu hoef ik ze alleen maar naast een product te houden om de ingrediënten te vergelijken.

Het eerste Lijstje:


Deze heb ik gevonden op de site van dr. Jetske Ultee. Ik kwam haar site tegen tijdens het zoeken naar antwoorden voor mijn handcrème, en ik vind haar geweldig! Ik bezoek haar site regelmatig.
Ik heb onlangs haar boek gekregen voor mijn verjaardag, en ben hem nu fanatiek aan het lezen.

Tip: in haar boek staan meer te mijden ingrediënten, duidelijker omschreven en op alfabet. En tevens ingrediënten welke juist goed zijn voor je huid, zodat je producten kunt zoeken welke ook daadwerkelijk je huid verbeteren!

Het tweede lijstje: E-nummer lijst

Op dit lijstje staan alle te mijden E-nummers in voedsel. Een collega heeft mij hieraan geholpen. Alle slechte E-nummers staan erop samen met de voluit geschreven naam, op sommige verpakkingen worden de E-nummers genoemd, en op anderen juist de volledige naam. Nu heb ik beide altijd bij de hand.
Dit lijstje staat hieronder, doe er je voordeel mee!

Wat zijn E-nummers?

Dit zijn toevoegingen aan producten die ervoor zorgen dat een product bijvoorbeeld langer houdbaar blijft, een product een mooiere kleur krijgt, een betere structuur of lekkerder ruikt.
Ik zoek liever eten zonder e-nummers, want vaak zijn dit giftige toevoegingen welke we niet nodig hebben in een gezonde levensstijl.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volg mij!

Volg mij ook op social media:
Twitter: @ELeefstijl
Instagram: ellensleefstijl.
Facebook: Ellen's Leefstijl
Hier plaats ik preview-foto's en andere berichten dan op mijn Blog.